Voda v krajině aneb vzhůru do mokřadu!
Tentokrát žáky 2. ročníku a členy badatelského kroužku čekal praktický program s prvky badatelsky orientovaného učení ve spolupráci s ekologickým institutem Veronica. Hledali odpovědi např. na tyto otázky: Jaký je rozdíl mezi tekoucí a stojatou vodou? Kde všude můžeme vodu v přírodě nalézt a co v ní žije? Co se v blízkosti našeho mokřadu, unikátního biotopu, v Nezdenicích nachází? Ponořili jsme se do objevování vody v mokřadu a odlovili jsme zajímavé živočichy. Také jsme se snažili pojmenovat spoustu rostlin, keřů i stromů, které rostly kolem nás. Hned následující den se badatelský kroužek vrátil k mokřadu s motyčkou a zakořeněnou pomlázkou. Snad se jí bude dařit!
- přivítání u mokřadu
- dopis z Agentury ochrany přírody a krajiny
- koloběh vody v přírodě
- typy mokřadů
- ANO x NE příroda Bílých Karpat
- přiřazování
- určujeme názvy travin
- rozrazil rezekvítek (Veronica chamaedrys)
- nečekaný objev
- badatelský set
- nabírání vzorku vody z mokřadu
- určíme kyselost x zásaditost či neutralitu
- vyplňujeme badatelské listy
- zkamenělina
- test NITRAT – voda není znečištěná
- teplota vody v mokřadu
- pavouk s kokonem na mokřadu
- svlečka vážky
- vážka, bruslařka
- hledáme názvy živočichů z mokřadu
- pátračka a číslování dřevin
- popisky stromů, keřů
- popisky dřevin – vyhodnocení aktivity
- odlov
- vajíčka skokana
- tvoření
- pokračování příště
- následující den
- vykopali jsme jámu
- „zasadili“ jsme tatar
- přijdeme se časem podívat, jak se daří