Jablíčkový den
„Kdo jablko denně sní, k tomu lékař nechodí.“
Proč se to říká? Jaká vlastně jsou jablka? Jsou zdravá? Jak vypadají, jak chutnají, voní, proč je sadaři pěstují v různých odrůdách? Které odrůdy vybrat? Jak je nejlépe skladovat a zpracovat?
Na tyto a mnohé jiné otázky ze života hledali naši školáci odpovědi během integrované tematické výuky. Téma JABLKO se prolínalo všemi činnostmi žáků naší školy, ať už o jablíčkách recitovali, zpívali, četli, množství jablek porovnávali, sčítali papírové červíky, jablka krájeli (prvňáci) či strouhali, o jablkách tvořili knížku (naši druháci), vypracovávali pracovní listy s tématem jabloní, jablka tiskali apod.
Žáci 4. ročníku měli v plánu udělat strouhaný salát z mrkve a jablka a k tomu salát ovocný. Ráno však jeden žák přišel s receptem na nepečený jablíčkový dort, dokonce přinesl i navážené a odměřené množství surovin, tak se nakonec rozdělili do tří skupin a ujali se zdárně práce. Po ní si své výrobky s chutí zkonzumovali.
Žáci 3. a 5.ročníku si také „Jablíčkový den“ velmi užili. Jejich dopolední náplní bylo pečení jablečného závinu, ladné tancování ve dvojici s jablíčkem na čele, společné tvoření pohádky O zatoulaném jablíčku a další zábavné aktivity.
U tematické výuky nám emoční prožitek, vzájemné učení a aktivní spolupráce dětí výrazně zvyšuje pravděpodobnost dlouhodobého zapamatování nových poznatků. Možná se děti budou doma v kuchyni víc zajímat…
- přinesli jsme různé odrůdy jablek
- těšili jsme se
- krájení jablek do těsta na muffiny
- puzzle jablko – přiřazování tvarů písmen
- porovnávání počtu, sčítání do 5
- provlékání červíka na provázku
- závin 3.a5. roč. a muffiny od 1. upekly paní kuchařky
- křížaly
- jablečný mošt
- salát od čtvrťáků
- závin nabídla nejstarší děvčata
- Koulelo se, koulelo…
- padák měl úspěch
- barevná výstava odrůd 2. ročníku
- nepečené vaření
- příprava knížky
- jablíčkový dezert ve skleničkách
- 3., 5. ročník
- příprava jablečného závinu
- taneček
- čtvrťáci vyráběli zdravé saláty