Čvn
25
Pokusy, které baví aneb pokračování projektu
V rámci projektu Šablony pro ZŠ a MŠ Nezdenice III se realizovala další projektová výuka v oblasti podpory rozvoje klíčových kompetencí. Při tomto environmentálním vzdělávání byl kladen důraz na aktivizační metody, rozvoj kritického myšlení (jak a proč různé jevy okolo nás fungují), kreativní metody výuky. Děti postupně objevovaly tyto pokusy:
- Colorful rain in glass – barevný déšť ve sklenici
- Sopka – vývin plynu pomocí octa a jedlé sody
- Duch v baňce – tak jsme si přivolali ducha
- Faraonovi hadi – nejenom Fénix může povstat z popela
- Tajné písmo – zviditelnili jsme neviditelné
- Hasicí přístroj – co kdyby hořelo?
- Chemikova zahrádka – růst nejenom v půdě
- Odbarvení kečupu
- Papírová chromatografie – černá není jenom černá
- Míchání barev – v kádinkách se nám prolnuly potravinářské barvy pomocí papírových utěrek
- Hustý koktejl – válec plný barev aj.
Kdo ví, třeba z některého z našich nejmenších vyroste také chemik
- Tajné písmo
- Chemikova zahrádka
- Barevný déšť
- Neviditelný inkoust
- Duch v baňce
- Příprava Faraonova hada
- Odbarvení kečupu
- Míchání barev
- Chemikova zahrádka už povyrostla
- Faraonův had vylezl
- Hasicí přístroj
- Hořící ruce
- Papírová chromatografie
- Sopka
- Sloní zubní pasta