Úno
25
Věda je zábava
Hlavním cílem při provádění pokusů nejsou poznatky dětí, ale:
• motivace pro prvotní směrování zájmu dětí o přírodovědné zkoumání a později i vzdělávání
• nácvik a rozvoj schopností cíleného pozorování dějů, rozeznávání jejich začátku a konce
• nácvik prvotního stanovování hypotéz a vyvozování závěrů
•rozvoj schopnosti přiřazovat výsledky pozorování k reálným předmětům a dějům z běžného života
•akcelerace vlastního zájmu prostřednictvím napodobení kamaráda
•rozvoj pozornosti, trpělivosti, prohlubování pozorného čtení
•učení se základním prvkům bezpečné práce
•prožívání radosti z vlastního úspěchu i z úspěchu druhých
- Nenewtonská kapalina
- Podivná kapalina
- Šumivá sopka
- Olejová lampa
- Zapálíš oheň bramborou?
- Držíme pěsti
- Hurá, i bramborou to jde!
- Faraonův had znovu ožil
- Zmizí nebo zůstane?
- A alobal už je fuč!
- A hoří i bez brambory 🙂
- I ducha jsme vyvolali
- Čím si čistí zuby slon?
- Sloní zubní pastou 🙂
- Červené zelí jako chameleon
- A dál je to na vás…